20 tipů, jak si usnadnit život


Ahojky 😊


Taky si občas říkáte, proč je život tak složitý? Ptáte se, co udělat jinak, aby šlo všechno snáz? Já jsem se taky ptala. Ráda bych se tedy podělila o mé rady. Možná se nad některými pobavíte 😊. 




SEZNAM NÁKUPU 


Viděla jsem ho vždycky v těch amerických filmech. Říkala jsem si, že ho jednou musím taky mít, až budu bydlet ve "svém". Vualá, máme ho na lednici 😁. Je důležité si tam všechno, co dojde zapsat hned, jinak na to zapomenete. Díky seznamu taky zjistíte, co vám dochází nejčastěji. U nás je to mléko, zelenina, cukr nebo pečivo 😳. Můj seznam je ve formě bločku s magnetkem a malou tužkou. Kupovala jsem ho v Tigeru. Pokud jste modernější tip, můžete si psát seznam do aplikace v mobilu.

ROHLIK.CZ

Když jsme se s přítelem sestěhovali, museli jsme několikrát měsíčně absolvovat cestu do Globusu na "pípačku", tím myslím takové ty skenery, kterými si sami markujete zboží😁. Po nějaké době nás neustálé tahání těžkých tašek do podkrovního bytu začalo unavovat. Navíc cesta do Globusu nebyla nejkratší. Jednoho dne jsme tak vyzkoušeli službu rohlik.cz a už do Globusu nejezdíme. Všechno si nakoupíme v pohodlí domova nebo přes mobilní aplikaci a nákup nám dovezou až ke dveřím! Dokonce nám ho pán nosí až do posledního patra 😍. A jaká je další výhoda? Nakoupíte jen to, co opravdu chcete. Nám se v Globusu stávalo, že jsme díky procházení všech regálu měli ve finále 2x tolik věcí.

POLÉVKA V PYTLÍKU

Není to sice nejzdravější varianta, ale po náročném dni, kdy se může cokoliv stát, někdy prostě není čas vařit. Polévka z pytlíku to tedy jistí. Navíc si ji můžete dohustit přidáním těstovin, mraženou zeleninou nebo vajíčkem.

ŠAFRÁNOVÉ KOŘENÍ

Někdy nemám vůbec kulinářskou představivost. V takové chvíli sáhnu po šafránovém koření a udělám vynikající šafránové rizoto. Nám s přítelem moc chutná! Jeden takový recept najdete ZDE. Dělám ho i bez toho vína, co je tam psané 😇.




IHNED MAZAT ZE ŽIVOTA LIDI, KTEŘÍ VÁS ŠTVOU 

Tohle je další obtížný úkol, který je ale velmi důležitý. Pokud máte ve svém životě lidi, kteří vám ho nijak neobohacují, "odstraňte je". To se týká asi především sociálních sítí, v reálném životě je to o trochu složitější. 

PLÁNUJTE, ZAPISUJTE SI

Nejen ve škole je dobré mít diář nebo úkolníček. Mít napsáno, co každý den musíte stihnout není na škodu. O to lepší pocit je, když si splněné věci můžete odškrtnout



ŠETŘETE

Možná to píšu stále dokola, ale rozumně šetřit se vyplatí. Několikrát jsem řešila krizi, že nebudu mít na dárky k Vánocům, narozkám apod. Díky tomu, že se snažíme s přítelem šetřit a odkládáme si nějakou částku stranou máme najednou více prostředků. Je však důležité na ty ušetřené peníze nesahat do té doby, než je opravdu potřebujete. 

NECHÁVEJTE SI ČASOVOU REZERVU

Už kolikrát se mi stalo, že dělám všechno na poslední chvíli. Dojíždění do školy, úkoly, různé činnosti apod. Pak nic nestíhám, přijíždím pozdě a není to příjemné pro nikoho. Jezděte proto do školy o několik minut dříve. Nakonec budete ještě rádi, protože ranní zácpy na silnicích nebo opožděný vlak nejsou nic příjemného.


MINUTKA 

Znáte takový ten otravný přístroj, který když natáhnete na určitou minutu, po chvíli zazvoní? 😂 Přesně ten já používám, když mi má doprat pračka. U té mé totiž nejde nastavit, aby po doprání pípala. Nastavuju si proto minutku, abych věděla, kdy prádlo vyndat. Já dostala svojí soví minutku od ségry a je ze Zootu.

PRÁDLO VYNDEJTE HNED

S předchozím bodem se váže i to, abyste vyndali pračku ihned po doprání. Pokud prádlo včas nevyndáte ho mít akorát tak zmačkané a budete nadávat jako já 😂.



ISIC KARTA

Díky této kartě mám tolik slev a výhod, že na to kolikrát zapomenu😂. Navíc slouží i jako potvrzení o vašem studiu. Takže kdekoliv budete mít studijní slevu, uplatněte ISIC kartu. Já ji využívám nejvíc ve Starbucksu, kině nebo Luxoru.

KRABIČKA PRVNÍ ŠKOLNÍ POMOCI

Zní to divně, ale v Tigeru jsem si na začátku letního semestru pořídila takovou malou krabičku, ve které najdete užitečné věci. Jsou tam například mini nůžky nebo mini lepenka😁. Já si do krabičky přidala i různá lepítka, gumu a spony na papír. Nikdy nevíte, kdy je budete potřebovat.

UPOMÍNKY

Pokud po ruce nemáte diář, pište si upomínky do mobilu. Ty vám po nějaké době zapípají a vy tak na nic nezapomenete. Jenom pozor, pokud jdete do kina nebo na akce, aby vám tam mobil nezačal pípat 😊.

APLIKACE VAŠÍ BANKY A OPERÁTORA

Je užitečné mít v mobilu staženou aplikaci vaší banky nebo operátora. Díky tomu budete moc sledovat tok peněz na vašem účtu online. U operátora budete vědět, kolik dat už máte pročerpaných a kdy máte platit fakturu.


TRVALÉ PŘÍKAZY

S předchozím bodem se váže tento bod - trvalé příkazy. U vaší banky si nastavte všechny pravidelné platby, které odesíláte. Nebudete se tak muset starat o to, zda už jste zaplatili mobil, nájem nebo jiné věci. 

NASTAVTE SI ŠABLONY

V mobilní aplikaci si nastavte šablony pro účty, na které odesíláte peníze v pravidelnějších intervalech. Nebudete tak muset vypisovat číslo účtu pokaždé, když budete chtít peníze poslat.


PRAVIDELNĚ KONTROLUJTE EMAILY

Já mám email na Seznamu. Tam si tvořím různé složky a poštu třídím podle barev. Díky tomu vím, na co jsem už odpověděla nebo od koho odpověď čekám. 

UČEBNICE SI NECHÁVEJTE VE SKŘÍŇCE

Pokud máte ve škole skříňky, nechávejte si tam učebnice, které zrovna nepotřebujete. Nikdo přece nechce tahat učebnice sem a tam v těžkém batohu nebo kabelce. A pokud vám to učitelé dovolí, zaveďte si takový ten sešit na všechno. Já si kupuju tzv. 5subjects sešit v Tigeru. 

PROMAZÁVEJTE PRAVIDELNĚ GALERII

Určitě znáte ten pocit, kdy hledáte nějakou fotku v mobilu a než se k ní dostanete, uplyne pěkná doba. Zamezte tomu tím, že si pravidelně budete mazat fotky které už nepotřebujete. Třeba ty vyfocené sešity a testy 😁.

OFFLINE MAPY

Není  nic horšího, než když nemáte offline mapy. Nikdy nevíte, kdy nepůjde internet a vy se tak na neznámé místo nedostanete. Kolikrát už jsem proklínala samu sebe za to, že kvůli nefungujícím mapám nemohu dojet autem na určené místo.


Jistě jsem nevypsala všechno, ale i tak si myslím, že je zde tipů dostatek😁.
Používáte některé z nich?
Poradíte mi nějaký další tip?

-Anička

21 komentářů:

  1. S tou časovou rezervou mám trochu problém, vždycky nic nestíhám:D.
    No a vyndat prádlo hned...hah, po poslední zkušenosti už to rozhodně dělat budu:D. Skvělý článek!
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  2. Dosť z toho praktikujem doma aj ja 😉 Inak super článok. Určite sa dosť ľuďom hodí.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
  3. Samé užitečné věci, mohu jen potvrdit a souhlasit. Hlavně doporučuji každý den si zapsat vše důležité, co jsem nestihla nebo vím, že mám následující dny udělat.. Hezky do papírového diáře. Mám ho otevřený na stole pořád, takže mám přehled o tom, co mě ten den čeká nebo na co nesmím zapomenout. Kdybych to měla vše nosit v hlavě, tak minimálně polovinu potřebných činností zapomenu a vypustím a pak budu litovat :D diář = nejlepší kámoš :D

    OdpovědětVymazat
  4. super tipy a triky, a jsem ráda ze vetsinu z toho pouzivam :D ale ne vsecko samozrejme. ale od te doby co bydlim s pritelem sama, praní, prikaz a reseni poplatku atd :D no kazdomesicni/tydenni zalezitost. bez ktere se dospelak neobejde. a je suepr si spoustu veci ulehcit. polevku z pytliku radeji pritelovi servirovat nebudu, on ma radeji cerstve polevky z cerstvych surovin, nejlepe treba dynovou nebo kvetakovou a podobne :) a sam dela luxusni polevky, na valentyna me prekvapil dvema domacimi pizzami jsem malem upadla jak byly vyborne :D :)
    kazdopadne je super se nekdy nad takovymi vecmi zamyslet. jestli si neco nesztezujeme a neslo by to udelat jinak a daleko jednoduseji :))))

    OdpovědětVymazat
  5. Skvelé tipy! O niektorých počujem úplne prvýkrát, tá sos krabička do školy je úžasný nápad. ISIC mám aj ja a podľa mňa sa veľmi oplatí :)

    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
  6. Very interesting post dear! Thanks for sharing! <3
    I follow your lovely blog, would you follow me back?
    xoxo

    Today: Casual

    OdpovědětVymazat
  7. Haha :D zajímavý článek.
    Polívku z pytlíku za mě teda ne-ee. Ale v něčem se shodujeme.. peníze šetřím, fotky promazávám, lidi který mě štvou taky promazávám a ne jen na facebooku, ale i ve svém životě :D.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to jsou dost dobré rady, jsem se i zasmála, protože bez většiny se fakt neobejdu :-D. Aspoň jde vidět, kde dělám chybu a vypadá to asi takhle "Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě." :D

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, to je super. Seznam nákupu nám tu pořád leží na ledničce, je to hodně užitečná věc. Stejně tak polévky v pytlíku, ISIC karta a aplikace od operátora a banky, ty využívám hodně často :) Akorát s tím šetřením bych se měla polepšit :D Galerii promazávám často, protože si do mobilu kolikrát ukládám takové blbosti a je přehlcená. A jinak díky za tip na offline mapy, dost jsem se několikrát navztekala, když jsem se potřebovala někam dostat a neměla jsem data :D

    LENN

    OdpovědětVymazat
  10. Tak ty jsou dobré, vtipně a mile napsané! Zvlášť třeba rohlik.cz jsem neznala, vždycky jen tesco nákupy. :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Jasně, že některé typy používám, například icis, polévku, bankovní aplikaci atd. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  12. Opravdu dobré a užitečné tipy, většinu z nich už sama dodržuju. Teda třeba až na rohlik.cz, který u nás nejspíš ani není, což je škoda. :D
    Nejhorší je to u mě s tím časem, když já jsem ráda za každou minutu navíc, kdy jsem doma, protože jinak pořád někam chodím a přes týden jsem doma málo hlavně kvůli školy a kroužkům, proto pak kolikrát nestíhám, protože jdu/jedu až na poslední chvíli. :/ :D

    OdpovědětVymazat
  13. ISIC využívám akorát na lyžování a v galeriích. Dříve měl slevy i Regiojet na dálkové trasy, ale teď už jsou vesměs tarify shodné s plným jízdným. Každý rok se sama sebe ptám, jestli se mi to vůbec vyplatí - a nejsem si tím vůbec jistá.

    Má pračka pípá tak hlasitě, že nechat ji nevyskládanou lze jen v případě, že máš špunty do uší. Spousty věcí z tvého seznamu nevyužívám; každá máme život zorganizovaný jinak. Beru si inspiraci na šafránové koření. Já podobným způsobem do všeho sypu kari. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Super článek, určitě jsou to bezvadný tipy a triky, nákupní seznam na ledničce mám taky,šetříme taky :D je super, že tenhle typ článku není na každém blogu, chodím sem často a asi tě zařadím do oblíbených blogů :D

    http://xoxoronnie.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek! Nákupní seznam si píšu vždy do mobilu, jelikož vždycky na něco zapomenu :D A sešit na všechno je super věc, to využívám už několik let :)

    Praguetales

    OdpovědětVymazat
  16. Jéé to jsou skvělé tipy! My taky doma používáme neustále nákupní seznamy, ale je fakt, že ve finále máme nákupu 2x víc, když jdeme nakupovat :D a minutku používám taky když něco vařím, nemusím aspoň pořád hládat hodiny :)
    Petra z blogu www.mygoldenmind.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Moc pěkný článek, fakt se ti povedl :3
    Já a časová rezerva? Áááá to bych chtěla znát, měla bych s tím něco dělat :D
    Polévka v pytlíku je můj super kamarád. Znám takové to, když přijdu domů a zjistím, že doma nic není a hurááá polévka :D

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem od přírody docela organizovaná a na věcí zpravidla nezapomínám, takže upomínky ani zapisování jsem nikdy nemusela používat. Ale ta krabička první školní pomoci je pecka! :D
    Karelzzilla

    OdpovědětVymazat
  19. Moc dobré tipy a hodně z nich používám :D. Třeba ISIC kartičku mám ráda a hodně lidí, také říká, že to jsou zbytečně vyhozené peníze, ale nemyslím si prostě :D. A jsem šetřílek od malička :D, což je někdy dost nevýhoda :D. E-maily kontroluju každý den a na mobilu i vidím nové, takže většinou i hned promažu nebo tak :)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  20. Dobré tipy. Polévku z pytlíku jsem si také jako nouzovku dělala, nechávám si časovou rezervu, když někam jdu, nerada někam chodím pozdě, radši jsem všude dřív. Mejly čtu pravidelně, galerii také promazávám a co se týká šetření, tak zase zastávám názor, proč si neužít. Jde teda o to, jestli šetříš na konkrétní věc, tak ano, to bych si třeba našetřila na dovolenou, ale jinak si život užívám, samozřejmě mám menší rezervu pro případ, že bych něco potřebovala, ale fakt jen malou.
    Ale co třeba nepoužívám, tak online nakupování. Sem tam si objednám třeba něco z internetu jako knihy, různé dárky a tak, ale jinak se ráda občas po obchodech projdu. :) A na bankovní účty se přes telefon nekoukám. Mám takový to, že mám pocit, že to je dost nebezpečné. Je mi jasný, že se mi můžou nabourat i přes pc, ale pořád mi přijde ten telefon jednodušší nabourat se do nějaké aplikace, než u pc, nevím proč. :D
    Je dobré umět si čas zorganizovat podle svého. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Takových tipů není nikdy dost! :)

    OdpovědětVymazat